Dinozaury cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród dzieci. Osoby, które nas obserwują dobrze wiedzą, że Hania i Oliwier uwielbiają zabawy z dinozaurami w roli głównej. Dziś chcę się z Wami podzielić pomysłem na kreatywną zabawę dla małych odkrywców. Tworzenie i odkrywanie skamielin to wielka frajda! Do zabawy nie używaliśmy gotowych zestawów. Dzieci wszystko zrobiły samodzielnie. Zatem zobaczcie jak stworzyć szkielet dinozaura i urządzić wykopaliska w domu.

Jak zrobić skamieliny?

Tak jak wspominałam, moje dzieci samodzielnie zrobiły skamieliny z masy papierowej i gliny samoutwardzalnej Mona.

Przed wykonaniem kości oglądaliśmy ilustracje w książkach. Hania i  Oliwier obserwowali jak wyglądały różne gatunki dinozaurów i ich szkielety. Poprosiłam dzieci by zastanowiły się, który szkielet chcą  odtworzyć. Musicie wiedzieć, że tworzenie kości było tylko elementem naszej zabawy. Dlatego też poprosiłam dzieci aby nie zdradzały gatunku dinozaura, którego wcześniej wybrały.

Hania i Oliwer samodzielnie ugniatali, wałkowali i formowali masę papierową/ glinę. Praca z takim materiałem to świetny trening dłoni i przygotowanie do nauki pisania. Obawiałam się, że odtworzenie szkieletu będzie dla nich za trudne. Jakże się myliłam. Dzieciaki świetnie sobie poradziły! W ogromnym skupieniu tworzyli kości, szkielety, odciski stóp. Powstał nawet meteoryt. Po skończonej pracy odłożyliśmy wszystko do wyschnięcia. Następnego dnia na dzieci czekała kolejna część zabawy.dinozaury zabawa pomysły dzień dinozaura skamieliny wykopaliska

Wykopaliska- zabawa dla dzieci

Kiedy wszystkie kości były gotowe przyszedł czas na wykopaliska! W tym celu każdy szkielet położyłam na osobnej tacy i obsypałam je mąką żytnią. Wręczyłam dzieciom pędzelki i zaprosiłam do zabawy. Ich zadaniem było odnajdywanie ukrytych skamielin i ich oczyszczanie za pomocą pędzelka.

Takie wykopaliska w domu to bardzo ciekawa zabawa. Dzieci bardzo lubią wyszukiwać ukryte przedmioty. Rozbudza to ich ciekawość oraz wyobraźnie. To również fantastyczna zabawa sensoryczna, która pobudza zmysł dotyku. Każdy mały odkrywca może być paleontologiem!dinozaury zabawa pomysły dzień dinozaura skamieliny wykopaliskadinozaury zabawa pomysły dzień dinozaura skamieliny wykopaliska

Szkielet dinozaura DIY do składania

Przyszedł czas na najtrudniejszą część zabawy, czyli układanie szkieletu dinozaura. Oliwer wyszukiwał elementy wykonane przez siostrę i na odwrót. Żadne z nich nie wiedziało jak dokładnie ma wyglądać szkielet dinozaura. Jako podpowiedź posłużyły ilustracje w książce przedstawiające gatunek.

Dzieci układały kości i starały się z nich ułożyć cały szkielet. Ile było radości gdy to się udało! Ta zabawa okazała się strzałem w dziesiątkę. Skamieliny były niczym puzzle, które należało ułożyć. Dzieci przez chwilę mogły poczuć się jak prawdziwi paleontolodzy starający się odtworzyć szkielet dinozaura.

Dinozaury pomysły dla dzieci

Podsumowując wszystkie aktywności – dzięki nim dzieci mogą poszerzyć wiedzę na temat dinozaurów i paleontologii. Ponadto tworzenie, poszukiwanie i układanie skamielin to trening motoryki małej. Ta kreatywna zabawa dla dzieci rozwija m.in. zdolności manualne, zmysł dotyku, kreatywność, spostrzegawczość.

Jeśli szukacie inspiracji na zajęcia w przedszkolu lub Dzień Dinozaura, to na blogu znajdziecie mnóstwo pomysłów na zabawy i prace plastyczne dla dzieci.

—————————————————————————————————————————————————–