W tym tygodniu rozmawiamy w przedszkolu m.in o wynalazkach. Postanowiłam, że idealnym pomysłem na pracę plastyczną będą samodzielnie zaprojektowane wynalazki, a dokładnie roboty przyszłości. Byłam pod wrażeniem entuzjazmu i kreatywności przedszkolaków! Tworzenie własnych robotów było dla nich frajdą.

Mój robot- kreatywna praca plastyczna

Przed zajęciami przygotowałam kilka obrazków przedstawiających roboty, żeby pokazać dzieciom, iż mogą one mieć różne kształty itp. Zadaniem przedszkolaków było stworzenie własnego robota z dostępnych materiałów. Dzieci mogły korzystać z gotowych figur geometrycznych o różnej wielkości i kolorach. Przed zajęciami plastycznymi segregowaliśmy figury według kształtu, koloru, wielkości oraz przeliczaliśmy elementy. Zatem przy okazji możemy ćwiczyć m.in. umiejętności matematyczne. Oprócz gotowych kształtów przygotowałam kawałki różnych tektur i papierów kolorowych- dzieci mogły z nich wycinać dowolne elementy. Wielką atrakcją okazały się druciki kreatywne, z których dzieci robiły np. antenki.
Dzięki tej pracy plastycznej, chciałam przede wszystkim wyzwolić w dzieciach ekspresje twórczą. Każdy projektował swojego robota według własnego pomysłu. Ja jestem pod wrażeniem prac wykonanych samodzielnie przez 4-latki. Z przyjemnością obserwowałam jak przyklejając każdy kolejny element dzieci rozbudzały swoją wyobraźnie i kreatywność. Warto również wspomnieć o rączkach, które wytrwale wycinały, przyklejały, chwytały.
 
W te sposób powstało wiele robotów, a każdy z nich inny i wyjątkowy, tak jak ich twórcy <3 

Mam nadzieję, że ten pomysł przyda Ci się w pracy z dziećmi lub wykorzystasz go w domu razem ze swoją pociechą. Koniecznie daj znać i pochwal się wykonanymi robotami!

Zabawy ruchowe

Przy okazji podzielę się z Tobą pomysłami na zabawy ruchowe o tej tematyce:
  • „Robot start- stop”- Jest to jedna z moich ulubionych zabaw, która ćwiczy m.in. reagowanie na sygnał. Gdy nauczyciel gra na instrumencie dzieci-roboty poruszają się w odpowiednim rytmie. Kiedy osoba prowadząca mówi „Robot stop” dzieci- roboty zatrzymują się i przez chwilę stoją nieruchomo nie zmieniając pozycji.
  • „Zaprogramowane roboty”- W tej zabawie dzieci wykonują polecanie wydawane przez nauczyciela lub jedno z dzieci np. „robot skacze”, „robot robi przysiady” ,” robot przynosi przedmiot w kolorze zielonym” itp. Zabawę możemy utrudnić. Zamiast komend wydawanych słownie możemy się umówić z dziećmi, że będą rozpoznawały gesty lub dźwięki np. klaśnięcie oznacza podskok, dwa klaśnięcia to dwa podskoki.
  • „Robot na baterie” – Nauczyciel mówi dzieciom, że zmieniają się w roboty na baterię. Wszystkie dzieci- roboty czekają, aż nauczyciel je włączy. Wtedy roboty powoli wstają i poruszają się podnosząc wysoko kolana i ręce. Jednak po chwili baterie się wyczerpują i roboty powoli się wyłączają- składają się jak laleczki, by na końcu spocząć na dywanie w pozycji dziecka. Jest to idealna zabawa na wyciszenie.

 

Jeśli spodobał Ci się ten wpis lub uważasz, że może kogoś zainteresować, będzie mi bardzo miło jeśli go skomentujesz lub/i udostępnisz dalej. To wyraz uznania dla mojej pracy i zaangażowania, a także sprawienie mi ogromnej radości.
 
Jeśli chcesz być na bieżąco z kolejnymi wpisami na blogu oraz tym co udostępniam na kanałach społecznościowych , zapraszam do polubienie Kreatywnej dżungli na Facebooku i obserwowania na Instagram.